Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-02, 11:52   #1

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1399
Standard

Slår ett slag för Spelvärde.se

Jag brukar sällan eller aldrig betala för spel-"tips" eftersom värdet i själva spelförslagen oftast devalveras ganska rejält. Och jag brukar vanligtvis komma med svidande kritik åt det negativa hållet när det gäller det mesta.

Men nu inför Elitloppshelgen så bestämde jag mig för att ge spelvärde.se en chans. Och vilken positiv bild av tjänsten som jag fick!

Intervjuer, utrustningstabeller och en massa annan fyllig info förutom loppanalyserna och spelförslagen.

149 kr/omgång ( för engångs ) är i dyraste laget men det kommer att kännas väldigt tomt framöver utan den här info-späckade tjänsten.

De skryter själva om att det är den mest genomarbetade spelservicen, och jag kan inte annat än hålla med.

4 Strappa av 5 möjliga. Enda "plumpen" är priset och då är det ändå målfoto. För den som administrerar ett större system är det ett måste och en s.k. no-brainer.
Gammal 2015-06-02, 14:20   #2

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Priset ser jag egentligen inte som ett problem, ju högre pris ju färre köper och informationen blir ännu mer värd =)

Oavsett vilket så kan jag bara hålla med att dom är överlägsna på informationssidan och jag tycker ärligt dom är värd varenda krona. Jag har slutat köpa tips från andra sidor och de få gånger jag köper så är det från spelvärde.

EDIT: jag vill köpa information inte vad någon "expert" tror.

Senast redigerad av boozty den 2015-06-02 klockan 14:22.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 14:37   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Priset ser jag egentligen inte som ett problem, ju högre pris ju färre köper och informationen blir ännu mer värd =)

Oavsett vilket så kan jag bara hålla med att dom är överlägsna på informationssidan och jag tycker ärligt dom är värd varenda krona. Jag har slutat köpa tips från andra sidor och de få gånger jag köper så är det från spelvärde.

EDIT: jag vill köpa information inte vad någon "expert" tror.

Visst ökar värdet av informationen om priset stiger men beror ju även på hur mycket man avser att lägga på spelomgången.

Ex 1. Bolagsspel för 10000kr. Köpa spelvärde för 149 kr. under 1.5% av tot.

Ex 2. Eget spel för 300kr. Köpa spelvärde för 149 kr???? ca 43% av tot.

Det finns ingen informationssammanställning i världen som kan motivera köp i ex 2. Sedan behöver man inte spela för 10000kr för att det ska vara värt det heller.

Min poäng, precis som du också tycker, är att de har den högsta kvaliteten på info-sammanställningen av alla tjänster. Och det är inte ens nära för de andra . Det är ju infon man vill åt. Mycket mer än själva spelförslaget eller ens ranken.
Gammal 2015-06-02, 15:30   #4

Standard

Ja för ett spel på 300kr skulle jag aldrig köpa tips för 20kr ens, men spel >1k tycker jag 149 kan vara värt det. Sen lägger man ju oftast fler spel än bara v75 som berör samma lopp.
Gammal 2015-06-02, 15:41   #5

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Köper man alla omgångar för ett år är det 79:- omgång tror jag
Gammal 2015-06-02, 15:54   #6

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Visst ökar värdet av informationen om priset stiger men beror ju även på hur mycket man avser att lägga på spelomgången.

Ex 1. Bolagsspel för 10000kr. Köpa spelvärde för 149 kr. under 1.5% av tot.

Ex 2. Eget spel för 300kr. Köpa spelvärde för 149 kr???? ca 43% av tot.

Det finns ingen informationssammanställning i världen som kan motivera köp i ex 2. Sedan behöver man inte spela för 10000kr för att det ska vara värt det heller.

Min poäng, precis som du också tycker, är att de har den högsta kvaliteten på info-sammanställningen av alla tjänster. Och det är inte ens nära för de andra . Det är ju infon man vill åt. Mycket mer än själva spelförslaget eller ens ranken.
Exakt en NO BRAINER, även vid 79 kr.

Inget kommersiellt tips är värt mer än några få procent av insatsen.

Sen kan man ju alltid fråga sig om spel överhuvudtaget är en bra idé en given omgång beroende främst på hur mkt man själv vet om objekten etc plus förutsättningarna med spelavdrag o konkurrens av hajar o syndikat.

Vad som är jobbigt är att alla tjänster lever på sin marknadsföring och det är i första hand formuleringar o eftersnack de är riktigt bra på. Potentiellt får man även en del desinformation på köpet, och väger man in det blir det en NO BRAINER att avstå imo

Så inget slag för SV tack !

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 15:57   #7

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Har faktiskt diskuterat med en person på en av tjänsterna som förklarade att säljande formuleringar var A och O i branschen.

Föga förvånande.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 16:29   #8

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Det jag skulle kunna tänka mig att betala för är direkt tidsbesparande tjänster som t.ex:
- Sammanställning av veckans intervjuer i tipspressen, banor, TV etc om de startande ekipagen. Vem har sagt vad?
- Hästens statistik rörande att ta ledningen, vinna från spets, avgöra bakifrån, göra jobb i spåren, barfotabalans.
- Statistik i stil med Jens Sjödéns statistikblogg.
- Vad har tidningarna tippat och vaskat fram, några uppseendeväckande skillnader mellan rank och spelarnas insatser?
- En chansvärdering i procent på deltagande hästar som man kan jämföra mot spelarkollektivets insatser och sin egen tro. Det räcker så. Spelförslag och annat klarar alla som köper de där tipsen av att göra själva.
Gammal 2015-06-02, 16:35   #9

Standard

Ja det är ju en community styrd sån lösning jag har viljat ragga ihop, där många hjälper till att lägga till informationen och bara de som tillför något får tillgång till informationen. Ungefär som en stängd wiki sida där man sammanställer intervjuer från alla källorna med en bra översiktsmöjlighet.
Gammal 2015-06-02, 16:42   #10

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Exclamation

Spelförslag

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Spelförslag och annat klarar alla som köper de där tipsen av att göra själva.
Det är en viktig parameter att man betalar för tipsen.

Att lämna in vinnande spel klara inte ens betaltjänsterna själva, det kan bero
på att dom inte betalar till sig själv för sina egna tips.

Mvh Ulf-Eddie
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 16:43   #11

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Har faktiskt diskuterat med en person på en av tjänsterna som förklarade att säljande formuleringar var A och O i branschen.

Föga förvånande.
Jo tack vi vet. Här har du ett axplock. https://www.sharps.se/forums/offtopic...-31-12-2099-a/
clarund (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-02, 18:33   #12

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2726
Standard

Är det tillåtet med gruppköp?
Gammal 2015-06-02, 18:37   #13

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Balansinfo, tränarens tankar och kuskens tankar och taktik är det enda jag inte vet, och det enda jag vill få reda på.
Vem som är bäst vet jag redan.
Gammal 2015-06-02, 18:54   #14

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Deras utrustningsinfo är exakt så som alla borde få tillgång till via ATG. Nu sitter istället vissa spelare med unik info om avgörande huvudlag och vagntyp. Sen måste ATG skärpa kraven på rätt skoinfo.

Detta är indikatorer på vinstchans och taktik som ofta är helt avgörande att ha tillgång till.
whalz (+1)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-03, 13:48   #15

Standard

Jag hittar inte rätt på användarvillkoren. Så jag vet inte exakt vad som gäller för gruppköp faktiskt.

Men det blir lite sådär för de som delar ändå. Finns ju ett par semi-interaktiva funktioner som ingår. Där man kan få extra info om varje häst genom att klicka i startlistan. Svårt att få med i "utskrift".

Dessutom fylls det ju på med material under "senaste nytt".

Sedan ingår ju även Rondens loppkommentarer från tidigare svenska lopp.

Själv skulle jag nog alltid vilja ha egen inloggning och inte bara en utskrift.

td